Розвиваємо мовлення дітей засобами літературних творів В.О.Сухомлинського

За казкою В.О.Сухомлинського «Півень проса накосив»

Квочка сиділа на яйцях. Чує в яєчках курчата ворушаться. Вона й каже Півневі:

- Півню, не гуляй, іди проса накоси, намолоти й пшениці курчаткам приготуй.

Узяв Півень косу, накосив проса. Намолотив. Натовк. Приніс повне відро пшона. А курчатка вже повилазили з яєчок. Насипав Півень пшона. Кличе Квочка маленьких курчаток:

- Їжте, дітки, наїдайтесь, а татко нам водички принесе.

Вправи на звуконаслідування

В групі раннього віку вправи на постановку звуків та звуконаслідування:

- кури промовляють: ко-ко-ко

- півень кукурікає: кукуріку!

- Курчата: пі-пі-пі

- як дзижчить бджілка (Дж-ж-ж-ж-ж),

- як гуде поїзд (У-у-у-у-у-у),

- як мати колисає дитину (А-а-а-а-а-а),

- як пищіть комар (Дз-з-з-з-з-з) і т.п.

Рухлива гра «ми веселі курчатка».

Мета: вчити повторяти ігрові рухи за вихователем, розвивати увагу, інтерес до колективних ігор, виховувати бажання пізнавати навколишній світ.

-як курчата просо клюють?

-дзьоб- дзьоб (пальчики скласти в дрібку та постукати по підлозі,однією потім іншою ручкою).

-попоїли, а тепер біжіть до мене.

Гра « Промов склади» :

Ка-ка-ка-ка

Ко-ко-ко-ко

Ку-ку-ку-ку

Ки-ки-ки-ки

В 2-й молодшій до цієї казки можна додати загадки:

Що за птиця?

Людей не боїться,

Не літає високо,

А співає: «ко-ко-ко». (курка).

Ходить півник на подвір’ї,

Розпушив своє він пір’я,

Походив він по піску,

Закричав… (кукуріку!).

Знайомлю дітей з жартівливими чистомовками:

(артикуляція звуку (к)

Ка-ка-ка- я дивлюсь на жука. Ко-ко-ко- ми їмо яблуко.

Ка-ка-ка- нова іграшка. Ки-ки-ки- всі дивились залюбки.

Ка-ка-ка- ось вона яка. Ки-ки-ки- в полі гарні буряки.

Ко-ко-ко- у корови молоко. Ки-ки-ки- у нас іграшки.

Ко-ко-ко-Коля п,є молоко. КА-ка-ка- сильна в Павлика рука.

Кі-кі-кі- в лузі коники прудкі. Ку-ку-ку- підніму руку.

Ки- ки –ки- пограймо в шашки. Ки-ки-ки- ми любимо цукерки.

Вправи на дихання "Розпуши хвостик":

Дитина, взявши до рук площинного півника, дмухає на його хвостик із тоненьких паперових смужок, щоб він розпушився.

Не брав у руки гребінець

Пустотливий вітерець.

Просто з півником

він грав —

Ось і хвостик

розчесав.

«Пелюстки»

Кладу на долоню справжні або вирізані з паперу невеличкі пелюстки квітки. Пропоную дитині подути, щоб пелюстки злетіли з долоні.

Кiлькiсть переглядiв: 499