Історія існування пальчикових ігор налічує століття. Ці ігри досить емоційні,проводити їх можна в сім’ї, в дошкільних навчальних закладах. Вони захопливі та сприяють розвитку мовлення, творчої діяльності. Пальчикові ігри ніби відображають об’єктивну реальність навколишнього світу – предметів,тварин,людей,їхню діяльність, а також процеси і явища,які відбуваються у природі(дощ,сніг,вітер,сонце). Під час пальчикових ігор діти,повторюючи рухи дорослих,активізують моторику рук. У такий спосіб виробляється спритність,уміння керувати своїми руками,концентрувати увагу на одному виді діяльності.

Пальчикові ігри – це інсценізація будь-яких римованих історій,казок за допомогою пальців.

Ритмічні рухи пальцями дуже подобаються дітям. За допомогою пальців можна навіть розмовляти з дітьми. Але ніколи не змушуйте дитину до участі в грі. Ігри пальцями досить цікаві. Поспостерігайте за дитиною,і ви побачите,що вона також отримує від цього задоволення.

Давно вже науково доведено,що рівень розвитку мовлення дитини прямо залежить від сформованості тонких рухів пальців рук,які стимулюють дозрівання нервової системи.

Що ж відбувається,коли дитина виконує ритмічні рухи пальцями?

-індуктивно збуджуються мовні центри головного мозку і стимулюється розвиток мовлення.

-мовлення стає чіткішим,підвищується мовленнєва активність,особливо тоді,коли рухи супроводжуються промовлянням забавлянок, ритмічних віршиків.

-розвивається спостережливість,пам’ять,увага.

-«розповідання» віршика руками сприяє розвитку уяви,фантазії

-створюються передумови для успішного оволодіння дитиною навичками письма.

Проводячи пальчикові ігри – необхідно створити доброзичливу атмосферу,викликати у дітей позитивні емоції. Для підвищення емоційного задоволення можна застосовувати музичний супровід.

Під час проведення пальчикових ігор –вправ необхідно стежити за тим,щоб дитина працювала як правою, так і лівою рукою,коли відбувається одночасний розвиток і лівої, і правої півкуль головного мозку.

Пальчикові ігри доцільно починати з найпростіших вправ таких,як «Посолимо суп»(зібраними в пучку пальцями ведучої руки імітуємо названу дію); «Пташки»(пташки-пальчики «Клюють зернятка») ;» «почистимо дзьобики»(великим пальцем діти ретельно з усіх сторін «обчищають»кожен палець ведучої руки) потім можна перейти до складніших ігор.

У пальчикових ігор є й інші переваги. Деякі з них потребують участі обох рук,що дає змогу дітям вчитися орієнтуватися «вправо», «вліво»,»вгору».»вниз», «під», «над» тощо. Вони допомагають у формуванні поняття числа,величини,форми тощо. Допомагають розвивати почуття ритму,уяви,але,головне,ігри пальцями викликають сміх і спільну розмову. Особливо важливі для розвитку і виховання дітей елементи творчості,які виникають під час пальчикових ігор. Ця обставина дозволяє без спеціального реквізиту інсценізувати римівки і римовані історії .

Якщо дитина засвоїть якусь одну гру,то вона обов’язково буде прагнути придумати нову інсценівку для інших римівок,пісень та оповідань. Діти від року до двох сприймають пальчикові ігри ,які виконуються однією рукою. Трирічні малюки засвоюють ігри,які проводяться обома руками. 4-5 річні надають перевагу іграм із численними подіями. А старші діти,як правило,оформляють ігри реквізитом – невеличкими предметами,будиночками,пластмасовими кульками тощо.

Отже, в роботі з дітьми потрібно:

1.Розучувати комплекс пальчикових вправ протягом двох тижнів, у подальшому використовувати їх у повсякденні

2. ознайомлювати батьків з важливістю використання пальчикових ігор-вправ,їх значенням у розумовому і мовленнєвому розвитку дитини.

3. в батьківському куточку вивішувати комплекси пальчикових ігор-вправ.

4. В кінці року провести заняття-підсумок з використанням пальчикових ігор-вправ

Кiлькiсть переглядiв: 585