/Files/images/DSCF3601.JPG/Files/images/DSCF3604.JPG Ділова гра для педагогів

Крок у майбутнє – через сталий стиль життя

Мета: залучити педагогів до обговорення питань, пов,язаних з освітою для сталого розвитку; формувати вміння моделювати й реалізовувати завдання сталого розвитку; розвивати творчі здібності; спонукати життя та навчати цього дошкільників.

Хід

- Хочу, щоб під час гри в кожного з вас був гарний настрій, нестримне бажання творити, розвиватися, дізнаватися щось нове та цікаве. Аби всі ми отримали заряд енергії для активної роботи, пропоную подарувати одне одному квітку. Адже квіти завжди поліпшують нам, жінкам, настрій.

Вправа «Квітка привітання»

Учасники стають кружечка. Ведуча приносить на таці паперові квіти. Кожен обирає квітку. Відтак дарує її своїй сусідці зліва й робить їй комплімент.

- Ось тепер можна братися до роботи. Квіти, які ви подарували одне одному, різного кольору. На столах також стоїть по одній квітці у вазі. Займіть місце за столом із квіткою такого самого кольору, яку вам подарували.

Учасники займають місця за столами – уворюється дві команди педагогів.

- Під час ділової гри ми обговоримо різні питання, пов,язані з освітою для сталого розвитку. Що ж таке сталий розвиток? Як ви розумієте це поняття? (Відповіді учасників.)Це стратегія виживання й безперервного прогресу цивілізації та окремих країн для збереження довкілля, насамперед біосфери. Ознайомимося зі ще одним поняттям – емпауермент. У перекладі з англійської це «розширення можливостей». Ідеться насамперед про мотивування людини і натхнення та спонукання її до дії. Педагогіка емпауерменту – це напрям педагогіки, спрямований на формування в дітей бажаних моделей поведінки та бережливого ставлення до довкілля. Чи використовуєте ви принципи цієї педагогіки в освітньому процесі? Під час яких форм роботи з дошкільниками? (Відповіді учасників.)

Інтерактивна вправа «Збережемо ліс»

Кожна група обирає конверт. У ньому – аркуш із назвою сфери суспільства – екологічна, економічна й соціальна. Спочатку учасники записують на деревах конкретні дії для сталого розвитку, актуальні для обраної сфери. Зокрема учасники обмірковують, що можуть зробити вони разом зі своїми вихованцями. Відтак члени команд по черзі підходять до фліпчарту й розміщують на ньому свої паперові дерева, створюючи ліс. Кожна команда коментує свої ідеї.

Вправа «Запитання – відповідь»

Кожна команда пропонує по три запитання для однієї з команд-суперниць залежно від сфери суспільства, яку та обговорює. Цими запитаннями команди спонукають одне одного обмірковувати, які основні проблеми у тій чи тій сфері, як їх розв,язати, як долучати до цього дошкільників та їхніх батьків.

Вправа «Морські зірки»

Ведуча вмикає аудіо запис шуму моря та пропонує учасникам послухати притчу Бруно Ферреро «Морські зірки». Учасники зручно влаштовуються на своїх місцях, заплющують очі, розслабляються та уявляють усе, про що читає ведуча.

- На морі лютувала страшна буря. Пориви холодного вітру, здавалося, пронизували воду. Вона підносилася велетенськими хвилями, що падали на берег, немов удари ковальського молота. І кожна на десятки метрів викидала на берег морських зірок.

Та ось буря стихла, море заспокоїлося. Однак берег суцільно вкрило болото, в якому звивалися тисячі морських зірок. Їх було стільки, що берег здавався рожевим. Це привернуло увагу багатьох людей. Приїхали навіть знімальні групи, аби відзняти незвичну картину.

Морські зірки вже майже не рухалися, вони вмирали. Серед юрби, тримаючись за батькову руку, стояв хлопчик. Сумними очима він вдивлявся в маленьких зірочок. Усі так само дивилися на них, але нічого не робили. Хлопчик відпустив батькову руку, скинув черевички й шкарпетки та кинувся на берег. Він підібрав маленькими рученятами три зірки, побіг до води й випустив їх. Відтак швидко повернувся назад і так само рятував інших морських зірок.

До хлопчика підійшов якийсь чоловік і запитав:

- Що ти робиш, дитино?

- Повертаю до води морських зірочок, бо на березі вони всі загинуть,- відповів хлопчик.

- Але тут тисячі морських зірок! Ти не зможеш врятувати всіх. Їх занадто багато, - промовив чоловік. – їх стільки само на тисячах інших пляжів на узбережжі. Ти не зможеш нічого змінити.

Хлопчик підняв іще одну зірку, й, кидаючи її до води, промовив:

- Але я вже змінив щось для цієї зірочки!

Чоловік трохи помовчав, відтак роззувся, зняв шкарпетки та взявся допомагати хлопчику. Він так само збирав зірочок і відносив їх до моря. Згодом до них приєдналися ще дві дівчини. Тепер уже четверо людей рятувало морських зірочок. За кілька хвилин їх стало п,ятдесят. Пізніше сто, двісті, тисяча людей допомагали морським зірочкам. Зрештою вдалося врятувати їх усіх.

Учасники обмірковують притчу в контексті освіти для сталого розвитку.

- Саме педагог має розпочати змінювати світ. Коли всі кажуть, що сучасні діти проблемні і перевиховати їх не можна або дуже складно, педагог продовжує «сіяти розумне, добре,вічне». Пам,ятаймо: аби змінити щось на ліпше в цілому світі, інколи саме кожен з нас має зробити перший крок.

Вправа «Рятуймо довкілля»

Учасники в групах малюють на ватмані морські зірки за допомогою шаблонів. На кожній із них пишуть, від яких небезпек та як необхідно рятувати довкілля.

Учасники виконують вправу 7-10хв. під музичний супровід на вибір ведучої. Відтак озвучують свої пропозиції та обговорюють їх, діляться враженнями від спільної роботи.

Створення колажу «Планета Земля за 50 років»

Учасники в командах створюють колаж із залишкових матеріалів, де мешканці планети дотримуються принципів сталого розвитку, одна – що ігнорують їх. Відтак презентують свої роботи. Під час презентації учасники описують свій колаж, коментують, чому обрали саме цю техніку, матеріал, колір тощо. Відтак команди порівнюють колажі та роблять висновок про те, чому важливо впроваджувати освіту для сталого розвитку в освітній процес дошкільного закладу.

- Колеги, сьогодні ми з вами зробили ще один крок до сталого способу життя. Пропоную стати в дружнє коло і висловити свої побажання нашій планеті.

Вправа «Серце добрих побажань»

Учасники стають кружка. Вони передають одне одному м,яку іграшку-серце. Той, хто його тримає, доповнює речення: «Я бажаю планеті…»

- Дякую всім за увагу! Бажаю вам успіхів і творчого натхнення в роботі.

Кiлькiсть переглядiв: 229