Мета: формування навичок ефективної взаємодії в педагогічному колективі.

Завдання.

· познайомити учасників зв змістом поняття «команда»;

· познайомити з основними принципами роботи в команді;

· відпрацювати навички ефективної роботи в команді;

· створити «міцне поле» командної взаємодії;

· спирияти згуртуванню команди;

· виробити правила спілкування у команді;

· виробити алгоритм вирішування проблемних ситуацій.

Організаційні моменти: оголосити час роботи, час перерви, домовитися про виключення мобільних телефонів.

Знайомство.

Члени команди називають своє імя, під яким вони будуть працювати під час тренінгу. Учасники розповідають про себе все що вважають за потрібне.

Правила роботи у групі.

Активність, конфіденційність, сприймання без оцінювання, правило піднятої руки, персоніфікація висловлювання.

Методика «Зернятко».

Мета: формування рівня очікування учасників, визначення основних напрямів роботи.

Матеріали: великий аркуш паперузі схематично означеною «землею», та пост у формі зернятка.

Учасникам пропонується написати на зернятках ьте, що вони очікують від роботиу трунінговій групі. Потім кожен учасник «садить» своє «зернятко» у «землю». Наприкінці тренінгової роботи будемо визначати, чи «проросло зернятко». Рекомендованго учасникам розпочати своє висловлювання зі слів «Я очікую...» стисло описують.

Групова дискусія «Що таке команда?»

Роздати учасникам тренінгу папірці, на яких вони мають сформувати своє розуміння слова «команда». Після озвучення кожного варіантупідводимо всіх до визначення: «Команда – автономний, самокеруючий колективпрофесіоналів, здатний оперативно, ефектиіно та якісновирішувати поставленні перед ним завдання».

Командою можна назвати робочу групу, що працює за принципом колеса. (малюнок колеса).

Методика «Бінго».

Мета: допомогти у формуванні позитивного самоусвідомлення, унікальності особистості та члена суспільного групоутворення.

Метеріали: папір кожному учаснику команди.

Усім учасникам роздаються по одному аркушу парперу. Завдання полягає в том, щоб, склавши аркуш паперу вертикально, без допомоги ножиць, тільки руками, «вирізати» фігурку «Бінго» та зробтити напис відповідно до вимог (на голові – ідея, мвісія, мета; на праівй руці – улюблена книжка, на лівій – захоплення; ліва ного – улюблене місце; права – улюблена страва).

Після закінчення роботи учасники шукають і записують на відповідних місцях імена людей, з якими збіглись їхні позиції.

Запитяння:

· У кого збіглися всі позиції?

· У кого – декілька позицій?

· Чи є хтось, кого жодна позиція незбіглася?

· Як ви думаєте, що нам дав цей етап роботи?

Висновок. Є люди, в яких виявилось, багато збігів уподобань, є поодинокі збігі.Кожен з нас вносить свій вклад і розіиток загальної справи.

Зараз я вам пропоную негативні та позитивні стророни роботи в команді.

Який професійні плюси роботи в команді?

1. Виграємо в часі – професіонали швидко вирішують задання.

2. Виграємо в якості – кодекс честі професвоналане дозволить зробити роботу не якісну.

3. Креативність – генералізація нестандартних рішень.

4. Створення команди викликає і надає закладу вигідний імідж.

Мінуси роботи в команді:

1. Процес створення команди потребує багато часу.

2. Потрібно знаходити час на тренінгові заняття, щоб усі члени команди стали командою!

3. Недерективний стиль керівництва.

Перший крок – цілі нашої команди.

Завдання «Цілі нашої команди».

Зараз ви матимете можливість попрацювати над формування загальної цілі нашого дитячого закладу. Нехай кожен вибере партнера, З яким він хоче попрауювати над означенням цієї цілі.

Сядьте поряд і попрацюйте 3 – 5 хвилин.

Потім озвучуються заявлені «цілі» та шляхи їх досягнення. Записуються на великому аркуші.

Вправа «Плупанина».

Давайте станемо одне ближче до одного, сформуємо тісний круг та прястягнемо руки до його середини. За моєю командою всі одночасно візмемося за руки, але не з тим учасником, які знахотяться поруч. Почали.

Запитання:

· Як Ви себе почуваєте?

· Що допомогло у вирішенні завдання і що заважало?

· Що ви відкрили для себе під час цуєї вправи?

Висновок. Командній взаємодії сприяє бережливе та доброзичливе ставлення одне до одного, довіра, уврахування думки кожного.

Завдання «Органвзація роботи групи у двтей дошкільного віку».

Запитання.

1. Які слово при організації команди не можна вживати? Чому?

2. Для чого потрібна така робота з дітьми?

3. Які методи роботи ви використовуєте в своїй роботв при організації команди дітей?

4. Як ви часто потрібно вводити в роботу метод «команда»?

Матеріали: Шаблон «Галявини», клейстери в вигляді квітки для кожного учасника.

Вправа «Намисто побпжань».

Матеріали: клубок яскравих ниток(краще золотих).Довгі нитки – 70 см., короткі – 10 см. Кількість довгих ниток відповідає кількості членів тренінгової групи. Бажано, щоб коротких ниток було якомого більше.

Показуємо короткі ниточки і говоримо: «У мене в руках різнокольорові ниточки. Наспраді, це не просто ниточки, а іскорки нашої творчрсті. Згідно з легендою якщ разом збираються члени однієї команди з чистим серуем збирають разом, ці іскорки пертворються на іскорки чудового намиста».

Запитання:

· З якими відчуттями ви слухали сказане у свою адресу?

· Чому було приємно?

· Чи була для Вас похвала похвальна чи щира?

· Що було важчим сказати чи пийняти комплімень? Чому?

Завершення роботи.

Дістаньте будь – ласка наші аркуша з зернятком Намалюйте будь – ласка пророст якщо важі бажання написані на початку тренінга отримались, аргументуйте, якщо ні пояніть.

Запитання:

1. Чи сподобався тренінг?

2. Чи допоміг тренінг вам дізнатись бульне про своїх колег?

3. Чи бажаєти частіше проводити таку роботу?

Кiлькiсть переглядiв: 1000