Інтегроване заняття в 2 – ій молодшій групі на тему:
«Весняний вернісаж»
Мета: Створити для дітей ігрову ситуацію, заохочуючи дітей застосовувати у грі предмети-замінники, зокрема рукавички-тваринки.
Вправляти дітей у виразному виконанні віршів та приказок, застосовуючи силу голосу. Вчити відповідати на запитання вихователя.
Формувати навички культури мовлення: говорити спокійним, лагідним тоном, звертатись до співрозмовника. Вчити дітей будувати діалог на запропоновану тему. Створити умови для спілкування дітей з дорослим шляхом організації різних видів спільної діяльності.
Шляхом прикладання вчити дітей створювати з частин ціле та орієнтуватись у просторі. Уточнити знання назв площинних геометричних фігур та визначення їх положення.
Вміти назвати пору року, зокрема, весну, та її ознаки.
Вчити дітей вмінню відтворювати цю пору року в художній праці, засобом створення картини з різноманітних матеріалів (кольорових ниток, піску, серветок, паперу, круп та штучних предметів).
Формувати вміння дітей працювати з різними матеріалами, поєднуючи їх у спільну композицію.
Продовжувати навчати дітей таким прийомам, як посипання, притискання, з’єднування частин.
Збагачувати враження дітей від спільної художньої праці, поєднаної з поетичним словом та ігровою діяльністю.
Розвивати емоційну чутливість дітей, здатність захоплюватись, радіти.
Розвивати інтерес до приладдя та матеріалів, що будуть використовуватись на занятті.
Матеріал: Рукавички-тваринки, пазли до гри «Склади весняний килимок», кольорові нитки, кольоровий пісок, крупа, серветки, штучні квіти, паперові кораблик та пташки – до картини «Весна прийшла», будинок для тварин.
Хід заняття:
Вихователь: - Діти, сьогодні у нас буде не просто заняття, а заняття-гра.
Ви любите гратись? (Відповіді дітей).
- Але не тільки ви, маленькі діти, любите гратись. Дуже люблять гратись і маленькі лісові мешканці.
Тож я пропоную вам на деякий час уявити, що ви – це лісові мешканці.
А щоб вам було зручніше це уявити, я приготувала для вас ось такі рукавички. Рукавички-тваринки. Ось беріть собі ті рукавички, яким би звірятком ви хотіли б себе уявити. (Діти обирають собі рукавички і називають їх).
Вихователь: - А які це тваринки, діти, свійські чи дикі?
- Чому? (Відповіді дітей).
Вихователь: - Хто знає віршики про цих тварин? (Діти декламують вірші).
1.Я маленький, я вухатий,
сірий, білий, волохатий.
Я стрибаю, я тікаю,
дуже куций хвостик маю. (Заєць)
2.В темнім лісі проживаю,
довгий хвіст пухнастий маю.
І на місці не сидиться,
бо зовуть мене – лисиця.
3.Я руденьку шубку маю,
по гілкам завжди стрибаю.
Хоч сама мала на зріст,
та великий маю хвіст. (Білка)
4.В теплій шубі я лежу,
Цілу зиму міцно сплю,
а пробуджуся від сну –
зустрічать буду весну. (Ведмідь)
5.Ходжу хмуро між дубами,
хижо клацаю зубами.
Причаївся я, примовк,
грізний звір я – сірий вовк.
Вихователь: - Молодці, діти, як багато віршиків ви знаєте про тварин.
А яка зараз пора року ви знаєте? Які ознаки весни ви знаєте? (Відповіді дітей)
Вихователь: - А які ви знаєте приказки про весну?
Приказки: 1. «Сонце гріє, сонце сяє – вся природа оживає».
2. «Весна ледачого не любить».
Вихователь: - Вірно, весна ледачих не любить.
Тож давайте пограємо в гру, яка називається «Склади весняний килимок».
Ігрове завдання: скласти з розрізнених частин ціле. (Діти виконують завдання).
Вихователь: - Гарні у вас вийшли килимки. Вони, як сама весна, радісні та веселі. Усі мешканці лісу теж радіють приходу весни. Покажемо, як маленький хом’ячок радіє весні?
Фізхвилинка: «Хом’ячок»
Хомка, хомка, хом’ячок,
покажи нам свій бочок.
Хомка рано прокидається,
і швиденько умивається.
Підмітає свою хатку,
і виходить на зарядку:
раз, два, три, чотири, п’ять –
Хомка сильним хоче стать.
Вихователь: Всі звірята і діточки хочуть вирости і бути сильними. Ви ще казали в приказці про весну, що вона не любить ледачих. От давайте і ми з вами трішки попрацюємо, а звірятка відпочинуть. Пропоную вам створити картину «Весна прийшла».
Вихователь: - Для цього нам потрібні будуть різні матеріали. Але спочатку розглянемо: що ви бачите на нашій майбутній картині. (Діти розглядають ватман на якому намальовані силуети дерев, річки, хмар, сонця).
Колективна ручна праця з використанням кольорових ниток, піску, серветок.
Вихователь: - Вам сподобалось працювати? Картина вийшла надзвичайно гарна. Ми повісимо її в нашій груповій кімнаті на згадку про лісових мешканців, які теж так радіють весні, теплу, як і ми з вами. А лісових тваринок ми розмістимо в їх будиночку.
Дид.гра «Хто де живе?» (Посели тваринку)
-Діти називають геометричні фігури – це квартирки тваринок та де вони знаходяться, в будинку – вгорі, внизу, збоку.
Вихователь: -А ви, дітки, будете приходити до звіряток в гості і гратися з ними, коли забажаєте.