Програмовий зміст: Вчити дітей сприймати й розуміти музичні твори,емоційно відгукуватись на них; поглиблювати уявлення дітей про рідну природу та її відтворення в різних видах мистецтва;спонукати до пісенної та поетичної творчості. Розвивати уяву, музичний слух, музичну пам’ять за допомогою ейдетичної схеми з малюнками,уміння співвідносити рухи з характером музики в танцювальних композиціях; виявляти ініціативу,бажання виконувати завдання разом з однолітками,виховувати художній смак,любов до природи.

Обладнання: CD-програвач,магнітна дошка,ейдетичні схеми з малюнками, музичні інструменти,маски-шапочки зайченят,атрибути для танців,пензли,клей,папір,заготівки для ІЗО.

Хід заняття:

Діти заходять під музику,співають пісню «Добрий день»

Муз.кер. Погодьтеся,діти, сьогодні чудовий ранок: ми посміхнулись один одному,у нас в садочку багато гостей,наша зала теж незвичайна,тому що нагадує осінню галявину,а заняття наше я назвала «Осені акорд прощальний». Чому прощальний?Як ви думаєте?(очікувані відповіді: листопад – останній місяць осені та ін..)

Муз.кер. Так,на дворі листопад,з дерев опадає останнє листячко,але осінь, все одно, дуже гарна пора року і сьогодні ми доторкнемось до краси осінньої природи за допомогою віршів,гарних мелодій,пісень.

Скажіть,будь ласка,діти,хто пише музику?

Діти: Композитор

Муз.кер. Прислухайтесь до цієї чарівної музики видатного композитора – П.І.Чайковського. Вона називається «Осіння пісня». П.І.Чайковський передав у музичних звуках картини осінньої природи. Зверніть увагу на характер музики,звучання музичних інструментів. (слухають)

Муз.кер.(після прослуховування) Які звуки ви почули? Про що розповіла вам музика?(очікувані відповіді: про те,як віє вітер,як крапає дощик,як шарудять листочки)

Що нагадують нам звуки ксилофону? А скільки інструментів ми чули?(відповіді дітей). Які інструменти ви почули? А як називається група музикантів,яка грає на муз.інструментах?(оркестр)

Який характер цього твору?(відповіді дітей)

Тож що відбувається восени,діти? Яка вона?

Дит. Осінь гарна – наче царівна

Вся природа стала чарівна

Ой,ходила,осінь блукала

І красу в серця розливала

2 дит. Сонечко не так вже сяє

Деревця сумні стоять

Дощик пісеньку співає

І краплинки стукотять

3дит. Що за диво – осіння палітра

Сум і радість в пейзажі звучить

Онде квітка остання розквітла

Павутинка на вітрі тремтить

4 дит. Ніжне листячко тріпоче,

Шелестить,до нас шепоче

З буйним вітром розмовляє

І додолу опадає

А ви хочете бути поетами,співаками,композиторами?

Діти: Так!

Муз.кер Добре. Допоможіть мені,будь ласка , закінчити віршик. Я починаю,а ви – закінчуєте.

Осінь до малят прийшла

Подарунки…(принесла)

Сливи,яблука… в садку

А калину – у…(ліску,гайку)

А тепер давайте заспіваємо! Я почну – а хтось закінчить. До кого я підійду з мікрофоном – той і продовжить.(декілька дітей по черзі доспівують свій варіант) Послухаємо,що у нас вийшло(виконую співаночку на фортепіано). А щоб ми краще її запам’ятали,діти, давайте викладемо пісеньку на дошці за допомогою малюнків-піктограм(викладаємо,співаємо разом)

Муз.кер Що ж,ми розспівались,тому я пропоную виконати нашу улюблену пісню про кольорову загадкову осінь.

«Казкова осінь»

Муз .Дійсно,осінь – диво-казка

Ви послухайте будь-ласка

Я буду вам розповідати

А ви мені – допомагати!

(одягаємо шапочки-маски,кому потрібно)

Улісі-лісі темному

Там ходить …Ні! Не лис!

Від сонечка драбинкою

Там дощ іде униз!

Тож давайте пограємо і дощі пригадаємо!

Гра-пантоміма «Скільки знаєм ми дощів»

Парасольки від дощику нас захищають

А як же у лісі звірята? Вони ж їх не мають

А кожного дня дощі накрапають

Осінньої пори сіренькі зайчата

Зібрались гуртом по ліску погуляти…

Пісня зайченят

1 заєць: Осінь вже іде в наш край

Потемнішав небокрай

Ходить по усіх доріжках…

Де стрибали наші ніжки

2 заєць: пожовтіла вже травичка

І стрибать по ній незвично

Сонце гріє, та не дуже –

Це мені вже не байдуже

3 заєць: та не дуже,брат,турбуйся,

Краще до зими готуйся

Білу шубку одягнеш

По сніжку бігом майнеш!

4 заєць: Так сиділи,говорили

Раптом хмарка все накрила

Крап – на вухо,крап – на носик

Розпочався,друзі,дощик!

Муз.кер. А ми пісеньку про дощик знаємо

Зараз дружно її заспіваємо

Пісенька «Капельки-малыши»(з музичними інструментами)

Муз.кер. що ж робить тепер зайчатам?

Допоможем їм,малят

Парасольок в нас багато

Будемо з ними танцювати

Танок з парасольками і краплинками

Муз.кер. тепер зайченята дощу не бояться

Бо можуть завжди від дощу заховатись

Доки ми з вами танцювали

Тут,здається,диво стало

Парасолька ожила

І до нас сюди прийшла

Як же тут не порадіти

Привітайте,її,діти!

(під музику під оплески дітей заходить парасолька)

Парасолька: Ви так гарно тут співали

Дуже гарно танцювали

Все це бачила здаля

Та не втрималася я

Хочу з вами танцювати

і весело пограти

пісня-гра «Дощик»

Парасолька: А зараз усі намалюймо картини

Художником стане тут кожна дитина

Будемо осінь гуртом малювати

Щоб ви мали змогу не раз пригадати

Яким чудовим було наше заняття!

(діти діляться на підгрупи та виконують роботу з аплікації та малювання на тему «Хоровод осіннього листячка», «Пісенька дощика» та ін. Перед ними кладуть велику картонну заготівку,на якій діти працюють )

Муз.кер. Ви бачите,діти,скільки яскравих кольорів у осені.(розглядають роботи) Дійсно,природа гарна в будь-яку пору року

Парасолька: Що ж малюки.а тепер прощавайте,через рік мене і осінь виглядайте(уходить)

Вед. А ми,діти,давайте зберемо всі кольори і затанцюємо танок!

Дит. Розмалюю цілий світ в різнокольоровий

Щоб усім розповісти

Скільки в нім любові

Хай же знає цілий світ

Як його люблю я

барвами всіма привіт

Світові дарую!

Танок «Барви рідної землі»

(під музику виходять)

Кiлькiсть переглядiв: 3705